تعمیر پرینتر HP m12w

 

 

پرینتر لیزری HP m12w

 

مشخصات پرینتر HP m12w:

نام محصول HP LaserJet Pro M12w
لوازم جانبی موجود در جعبه چاپگر HP LaserJet Pro M12w; کارتریج تونر لیزر جت مشکی اصلی HP از پیش نصب شده؛ راهنمای شروع، پوستر راه اندازی، بروشور پشتیبانی، راهنمای گارانتی. درایورهای نرم افزار و مستندات روی CD-ROM. سیم برق؛ کابل یو اس بی
پورت اتصال ۱ USB 2.0 با سرعت بالا؛ ۱ Wi-Fi 802.11b/g/n
قابلیت اتصال با wifi استاندارد (Wi-Fi داخلی ۸۰۲٫۱۱b/g/n)
محدوده رطوبت عملیاتی ۳۰ تا ۷۰ درصد RH
رطوبت ذخیره سازی ۱۰ تا ۹۰ درصد RH
محدوده دمای کاری توصیه شده (سانتیگراد) ۶۳٫۵ تا ۷۷ درجه فارنهایت
محدوده دمای ذخیره سازی (سانتیگراد) -۲۰ تا ۴۰ درجه سانتیگراد
حافظه  ۸ مگابایت
حداکثر حافظه داخلی ۸ مگابایت
قابلیت چاپ با موبایل HP ePrint، دارای گواهینامه Mopria، برنامه های موبایل
ظرفیت ورودی کاغذ به دستگاه تا ۱۵۰ برگ
ظرفیت خروجی تا ۱۰۰ برگ
اندازه های رسانه پشتیبانی شده A4; A5; A6; B5; کارت پستال؛ پاکت نامه (C5، DL، B5)
اندازه رسانه، سفارشی سینی ورودی ۱۵۰ برگ: ۱۴۷ × ۲۱۱ تا ۲۱۶ × ۳۵۶ میلی متر
انواع رسانه ها کاغذ (لیزر، ساده، عکس، خشن، پوسته)، پاکت نامه، برچسب، مقوا، شفاف، کارت پستال
پشتیبانی از وزن رسانه ۶۰ تا ۱۶۳ گرم در متر مربع
حداکثر ابعاد (W x D x H) ۳۴۹ x 410 x 228 میلی‌متر
وزن ۵٫۲ کیلوگرم
فناوری صرفه جویی در مصرف انرژی فناوری روشن/خاموش خودکار
نوع منبع تغذیه منبع تغذیه داخلی
منبع تغذیه ولتاژ ورودی ۱۱۵ تا ۱۲۷ VAC (+/- 10%)، ۶۰ هرتز (+/- ۲ هرتز)، ۱۲ آمپر؛ ۲۲۰ تا ۲۴۰ VAC (+/- 10%)، ۵۰ هرتز (+/- ۲ هرتز)، ۶٫۰ آمپر
مصرف برق ۳۷۵ وات (چاپ فعال)، ۱٫۲ وات (آماده)، ۰٫۸ وات (خواب)، ۰٫۸ وات (خاموش/بیدار شدن خودکار در USB، فعال در هنگام ارسال)، ۰٫۴۵ وات (خاموش خودکار/روشن دستی)، ۰٫۴۵ (خاموش دستی) )
تعداد کارتریج ۱عدد مشکی
کارتریج سازگار با دستگاه کارتریج تونر لیزر جت اصلی مشکی HP 79A، CF279A
تکنولوژی چاپ لیزر
وضوح چاپ حداکثر ۶۰۰x 600
چاپ دورو کتابچه راهنما
چرخه کار ماهانه تا ۵۰۰۰ صفحه
زبان های چاپ چاپ بر اساس میزبان
حداقل سیستم مورد نیاز برای ویندوز مایکروسافت ویندوز ۱۰، ۸، ۷ (۳۲ بیت/۶۴ بیت): ۲ گیگابایت رم برای ۶۴ بیت، ۱ گیگابایت رم برای ۳۲ بیت، ۴۰۰ مگابایت فضای موجود در هارد دیسک؛ ویندوز ویستا (۳۲ بیت/۶۴ بیت): ۱ گیگابایت رم (۳۲ بیت)؛ ویندوز XP: پردازنده Intel Pentium II، Celeron یا ۲۳۳ مگاهرتز سازگار، ۷۵۰ مگابایت فضای موجود در هارد دیسک. ویندوز سرور ۲۰۰۸ (۳۲ بیت/۶۴ بیت)، ویندوز سرور ۲۰۰۳: ۵۱۲ مگابایت رم، ۴۰۰ مگابایت فضای HD رایگان. همه سیستم ها: درایو CD-ROM/DVD یا اتصال به اینترنت؛ پورت USB
شماره مدل نظارتی SHNGC-1504-01

 

تعمیر پرینتر hp m12w

پرینتر hp m12w جزو سری پرینترهای لیزری شرکت HP است که تک کاره میباشد و توانایی ارایه‌ کیفیت مناسب به همراه سرعت بالا را داراد. پرینتر اچ پی m12w قابلیت چاپ در ابعاد گوناگون کاغذ از جمله A4 و A5 را دارد. مواد مصرفی این پرینتر ۱ کارتریج اچ پی مشکی ۷۹A و نیز دارای wifi میباشد.

برای راه اندازی و استفاده از کلیه امکانات پرینتر اچ پی M12w شما نیاز به نرم افزار راه انداز دارید که میتوانید انرا دانلود کرده و پرینتر اچ پی m12w خود را راهندازی کنید.

طریقه نصب برنامه راه اندار پرینتر اچ پی M12w

برای نصب پرینتر اچ پی ۱۲W به صورت وایرلس دو روش وجود دارد ، روش اول نصب برنامه پرینتر از طریق مودم با تکنولوژی WPS و  دوم نصب برنامه پرینتر بدون داشتن قابلیت WPS در مودم.

روش اول، نصب پرینتر از طریق مودم با تکنولوژی WPS

ابتدا پرینتر را روشن کنید و منتظر بمانید تا چراغ سبز دستگاه ثابت شود . سپس اکسس پوینت شما یک دکمه WPS در پشت پنل دارد، آن را بفشارید و برای یک یا دو ثانیه نگه دارید، پس از آن چراغ WPS روشن میشود و شروع به چشمک زدن میکند. دکمه وایرلس روی پرینتر اچ پی m12w را فشار دهید تا چراغ آن شروع به چشمک زدن کند.در این مرحله بعد از گذشتن یک دقیقه چراغ وایرلس پرینتر hp m12w باید ثابت شود و به مودم متصل شود، اما در برخی موارد که کودم یا خط تلفن دچار مشکل باشد وصل نخواهد شد.

دکمه ای که روی آن علامت X وجود دارد رابه مدت چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید ، سپس دستگاه شروع به کار میکند و دو برگه را پرینت میکند که در اولین برگه ، اطلاعات سخت افزاری دستگاه وجود دارد. در سمت راست آن برگه اطلاعاتی درباره ی وایرلس وجود دارد که در قسمت بالا روبروی کلمه ی Status کلمه ی Connected نوشته شده است. چند خط پایین تر نیز مقابل Ipv4Address  ،آی پی پرینتر hp m12w شما بر طبق رنج شبکه شما نوشته شده است.

اگر بعد از چک کردن موارد بالا از صحت اطلاعات مطمئن شدید، اتصال صحیح است و باید به سراغ نصب درایور پرینتر اچ پی m12w بروید.

نصب درایور پرینتر hp m12w به صورت وایرلس:

سی دی درایور را در مرحله اول اجرا  کنید و گزینه Wireless install را فعال کنید. سپس گزینه Install Printer Software را فعال کنید. در صفحه ای که باز میشود روی گزینه Easy Install کلیک کنید و Next را بزنید. در این مرحله از گزینه های نشان داده شده مدل پرینتر خود یعنی پرینتر اچ پی m12w را انتخاب کنید و Next را بزنید. در صفحه بعدی روی گزینه سوم کلیک کنید و Next را بزنید. بعد از چند دقیقه پنجره ای باز میشود و از شما روش پیدا کردن پرینتر اچ پی را می پرسد ، یک گزینه به طور پیش فرض انتخاب شده است بهتر است همان را انتخاب کنید و Next را بزنید.

در صورتی که تا اینجای کار اتصال درست انجام شده باشد ، در صفحه ای که باز میشود نام پرینتر اچ پی ۱۲w شما به همراه اطلاعات شبکه نمایش داده میشود ، سپس گزینه Next را بزنید. حال صفحه ی Direct Print باز میشود که با انتخاب گزینه Enable Direct Print میتوانید قابلیت پرینت مستقیم از طریق موبایل را در آن فعال کنید. سپس گزینه Next را انتخاب کنید و در نهایت Finish را بزنید.

روش دوم ، نصب پرینتر hp m12w بدون داشتن قابلیت WPS در مودم:

اول مراحل نصب درایور به صورت وایرلس را تا قدم چهارم انجام دهید و در مرحله ی پنج به جای گزینه سوم ،گزینه اول را انتخاب کنید. بعد از گذشت چند دقیقه صفحه ای باز میشود که از شما در خواست کابل USB میکند که باید ان را نصب کنید و دستگاه را روشن کنید. سپس کابل را متصل کرده و منتظر بمانید تا صفحه Wireless Configuration Utility نشان داده شود ، سپس گزینه Next را بزنید.

در صفحه بعدی گزینه Automatic را انتخاب کرده و دوباره Next را بزنید. در این مرحله صفحه ی دیگری باز میشود و صحت مودم انتخاب شده را تایید میکند، در صورتی که مودم انتخاب شده توسط برنامه درست بود بر روی Next کلیک کنید و و در نهایت گزینه Finish را انتخاب کنید. در این لحظه پرینتر hp m12w شما به کامپیوتر نصب شده و به راحتی میتوانید از پرینتر hp m12w استفاده کرده و اسناد خود را با کیفیتی خوب چاپ کنید .

 

تعمیر کاغذ کش پرینتر اچ پی m12w

کاغذ کش یا پیکاپ از قطعات مهم پرینتر hp m12w است که گاهی نیاز به تعمیر پیدا میکند این قطعه از دو بخش درونی و بیرونی تشکیل شده. کاغذ کش بیرونی، وظیفه انتقال کاغذ به داخل دستگاه و کشیدن ان را بر عهده داره و کاغذ کش درونی، کاغذ را به داخل پرینتر هدایت میکند. پیکاپ رولر معمولا در دو نوع دستی و کاستی تولید شده و نقش اساسی در کار دستگاه دارد.

کاغذ کش پرینتر لیزری HP m12w

خرابی کاغذ کش یا پیکاپ منجر  به گیر کردن کاغذ داخل پرینتر یا نرفتن به داخل پرینتر اچ پی m12w شود.کاغذ به دو روش خراب میشود یکی فرسوده شدن بر اثر کارکرد بالا و یکی شکستن ان بر اثر ضربه یا استفاده از کاغذ نامناسب. در این صورت برگه وارد دستگاه نمی شود یا کاغذ در پرینتر hp m12w گیر میکند. تعمیر کاغذکش پرینتر اچ پی m12w با مهارت و البته دقت بالایی انجام میشود تا این قطعه یا بخش های مختلف ان دچار شکستگی نشوند. برای تعمیر یا تعویض اصولی این قطعه میتوانید از نمایندگی تعمیر پرینتر اچ پی کمک بگیرید که از قطعات اصلی و اورجینال در تعمیر پرینتر اچ پی m12w شما استفاده میکنند.

 

تعویض درام پرینتر HP m12w

تعویض درام هم بخشی از فرایند تعمیر پرینتر اچ پی m12w است که به ترتیب زیر انجام میشود:

۱ -خاموش کردن پرینتر HP m12w و جداکردن دوشاخه از برق

۲-  باز کردن پیچ های درپوش و جدا کردن در پوش ها از پرینتر اچ پی ۱۲w

۳- جدا کردن درام با دقت بالا و به ارمی

۴- بیرون آوردن فوم رولر

۵-تمیز کردن فوم رولر با یک دستمال نرم و بدون پرز

۶- باز کردن پیچ های بلید.

۷- بیرون آوردن بلید از پرینتر hp m12w

۸- تخلیه کامل تونر کارتریج پرینتر اچ پی m12w

۹- تمیز کردن وایپر بلید به صورت کامل

۱۰- جایگذاری مجدد وایپر بلید

۱۱- تمیز کردن گریس روی سطح فوم رولر با پنبه الکلی

۱۲- جاگذاری فوم رولر و درام جدید

۱۳- روغن کاری محور  OPC

۱۴- قرار دادن درپوش ها در جای قبلی

۱۵- جایگزین کردن چیپ ها و تست پرینتر اچ پی m12w

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه فروشگاهتماسارتباط با ما