کارتریج لیرزی fx3 پرینتر کانن

کارتریج لیرزی fx3 پرینتر کانن قیمت کارتریج لیرزی کانن FX3, خرید کارتریج لیرزی کانن FX3, فروش کارتریج لیرزی کانن FX3, شارژ کارتریج لیرزی کانن FX3,


تعمیر پرینتر کانن

اگر شما نیز از کاربران پرینتر کانن هستید و در حال حاضر دستگاه شما به هر دلیل دچار نقص و اختلال در عملکرد گشته می‌توانید با حضور در مرکز تعمیر پرینتر کانن از خدمات ارائه شده توسط کارشناسان فنی این مجموعه بهره‌مند گردید. تمامی اقدامات تعمیر در این مرکز تعمیر پرینتر کانن، بر اساس استانداردهای جهانی و اصول علمی اعلام شده از سوی کمپانی کانن انجام میشود. در مرکز نمایندگی تعمیر پرینتر کانن، تمامی سرویس های اعمال شده بر روی پرینترهای معیوب، صرفاً پس از عیب یابی صحیح دستگاه و شناسایی علت اشکالات پیش آمده صورت می گیرد و قبل عیب یابی درست دستگاه شما کارشناسان ما  در نمایندگی پرینتر کانن دست به تعمیر نمیبرند تا مبدا هزینه اضافی برای کاربران عزیز در نظر گرفته شود.

نمایندگی پرینتر کانن

این امر سبب پیشگیری از دستکاری های نابجا و اِعمال تعمیرات غیرتخصصی است. بعلاوه کارشناسان تعمیر پرینتر canon در نمایندگی پرینتر کانن با دارا بودن برترین و بزرگترین آرشیو محصولات اورجینال و تسلط کامل به عملکرد تمامی قطعات سخت افزاری و نرم افزاری این محصول، توانایی آن را دارند تا هریک از پرینترهای معیوب را به همان شکل اولیه تعمیر و بازسازی نمایند.

 

مشکلات پرینتر Canon

انتظار همه ما از پرینتری که خریداری میکنیم این است که برای یک مدت طولانی به درستی کار کند و برگه های بسیاری را برای ما پرینت بگیرد؛ اما بیشتر مواقع این اتفاق رخ نمیدهد و پرینتر بر خلاف ذهنیت ما دچار ایراداتی میشود. برخی از مواقع می ‌توان استفاده بیش از اندازه از پرینتر کانن را علت اصلی خرابی پرینترها دانست. آنچه اهمیت دارد این است که شما به عنوان یک کاربر، مشکلات پرینتر Canon خود را شناسایی کرده و با راه حل های آنها آشنا باشید. در این مطلب ضمن بررسی مشکلات رایج پرینتر کانن ، شما کاربران عزیز را با روش های رفع این مشکلات آشنا خواهیم نمود.

 

هزینه های تعمیرات پرینتر کانن

هزینه ی تعمیر پرینتر Canon بسته به نوع ایراد موجود در پرینتر و نیز مدل و سال ساخت چاپگر متغیر است. این هزینه ممکن است با ضرورت تعویض یک قطعه نیز دگرگون شود. به هر حال می توانید مطمئن باشید که نمایندگی پرینتر کانن بالاترین سطح از خدمات تخصصی را در مناسب ترین تعرفه ی قیمتی ارائه می نماید.

در نظر داشته باشید که استفاده از قطعات تقلبی و فیک در فرآیند تعویض اجزای معیوب پرینترهای رومیزی، ایستاده، رنگی، سیاه و سفید و … کانن دردسرساز خواهد شد و ممکن است به مرگ کلی چاپگر مورد نظر ختم شود پس برای اینکه چنین مشکلی برای پرینتر کانن شما رخ ندهد با کمی هزینه بیشتر برای تعمیر پرینتر کانن خود از قطعات باکیفیت استفاه کنید. کارشناسان ما پروسه ی تعویض را به طور حتم با نمونه ی اورجینال مشابه انجام می دهند.

 

تعمیر کاغذ کش پرینتر کانن

تعمیر کاغذکش پرینتر canon نمونه ای دیگر از خدمات واحد تخصصی تعمیرات پرینتر کانن است. وجود کاغذکش سالم پرینتر در تکمیل فرایند چاپ بسیار قابل توجه است. خرابی آن به طور کلی امکان اجرای دستور پرینت را منتفی می سازد. اگر کاغذ کش یا قطعات داخلی آن خراب باشد، ورود و خروج کاغذ با مشکل مواجه خواهد شد. خرابی این قطعه منجر به عدم عملکرد دستگاه می شود و به طور کلی دستگاه از کارایی خود خارج می شود. پس لازم است به سرعت تعمیر و ترمیم شود.

 

کاغذ کش پرینتر کانن

انواع ایرادات کاغذ کش و نحوه رفع عیب پرینتر کانن

-گیر کردن برگه در ورودی ADF : این مشکل زمانی اتفاق می افتد که کاغذ در ADF، اصلا به سمت جلو حرکت نکند. فرسودگی کاغذ کش و یا عدم عملکرد سلونوئید، در ایجاد چنین مشکلی نقش دارد. همچنین گاهی خرابی در یونیت این قطعه نیز می تواند موجب گیر کردن برگه شود. تعمیر و یا تعویض قطعه ی مذکور بهترین راه برای تعمیر کاغذ کش پرینتر canon است.

گیر کردن کاغذ در هنگام خروج از ADF :ورود کاغذ به ای دی اف در حالی که خروج آن با مشکل مواجه است، نشانه ی خرابی و وجود نقص در کاغذ کش و یا فیدهای عبور برگه می باشد. لازم به ذکر است که به منظور تعمیر کاغذکش پرینتر canon در این حالت، باید قطعات نام برده شده به دقت پاکسازی شده و در صورت نیاز در نمایندگی پرینتر کانن، تعویض گردند.

گیر کردن کاغذ در فیدر مرحله ۱ ADF :این مشکل به این شکل بروز می کند که کاغذ حدود ۲ سانتی متر حرکت کرده و سپس متوقف میشود. در این صورت، باید کاغذ کش یا ADF مرحله ی ۱ را به دقت تعویض نمود.

-گیر کردن کاغذ در زیر بلت کاغذ کش ADF :تعمیر کاغذ کش پرینتر canon در این حالت، تنها نیاز به تعمیر کردن قطعات دارد و احتیاج به تعویض قطعه یا کار خاصی نیست.بروز صدای ناهنجار در هنگام کشیدن کاغذ : آسیب دیدن یکی از چرخ دنده های پرینتر کانن، دلیل اصلی بروز صدای ناهنجار در این دستگاه می باشد. ضمن آگاهی دقیق از ایراد وارده، لازم است این چرخ دنده ها تعویض شوند. دقت داشته باشید که تعمیر کاغذکش پرینتر canon در این شرایط، نیازمند مهارت و تجربه ی بالایی بوده و نباید توسط افراد ناشی انجام شود. شما میتوانید برای امجام این کار با نمایندگی پرینتر کانن تماس بگیرید که شماره تلفن ان در راه های ارتباطی سایت امده.

-چروک و کرکره ای شدن برگه در ADF :در این حالت، سیستم ADF کاغذ را به جلو هدایت می کند ولی برگه در داخل دستگاه چروک شده و گیر می کند. این مشکل، به دلیل گیر کردن کاغذ و یا تکه ای از اشیاء ایجاد میشود. برای تعمیر کاغذکش پرینتر canon در این وضعیت، لازم است هرچه سریع تر این شیئ را خارج کرده و قطعه را سرویس کامل کرد.

-سرعت کم حرکت برگه در فیدر کاغذ کش :استفاده از کاغذ نازک و نامناسب یا استفاده از کاغذ گرم پایین، می تواند باعث کاهش سرعت حرکت آن در فیدر کاغذکش شود. برای پیشگیری از بروز این مشکل، باید از کاغذ متناسب با دستگاهتان استفاده کنید.

 

نحوه تعویض کاغذ کش پرینتر کانن

-کابل برق را از پرینتر کانن جدا کنید و اجازه بدهید پرینتر خنک شود.

-در تونر کارتریج را باز نمایید و تونر کارتریج را در آورید.

-محل غلطک کاغذ کش را پیدا نمایید.

-خارهای کوچک سفید رنگ کنار غلطک کاغذ کش را با انگشت به سمت بیرون فشار دهید و غلطک کاغذ کش را به سمت بیرون بچرخانید.

-به آرامی غلطک کاغذ کش را بیرون بیاورید.-٫غلطک کاغذ کش جدید را در شکاف غلطک کاغذ کش قبلی قرار دهید.

نکته: زائده های دایره ای و مستطیلی دوطرف غلطک کاغذ کش قبلی قرار دهید.

-بالای غلطک کاغذ کش را بچرخانید تا غلطک کاغذ کش در محل خود قفل شود.

تونر کارتریج را در محل خود قرار دهید و در تونر کارتریج را ببندید.

-کابل برق را به دستگاه وصل نموده و دستگاه را روشن نمایید.

در صورتی که اشکال ایجاد شده در دستگاه رفع نشد می توانید به مرکز تعمیرات پرینتر کانن یا تماس با کارشناسان ما در نمایندگی پرینتر کانن از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت تماس گرفته و مشکل خود را مطرح کنید.

 

تعمیر کاغذ کش پرینتر کانن

تعمیر کارتریج پرینتر کانن

چاپ نکردن پرینتر کانن گاهی نشان دهنده خشک شدن کارتریج ان است. به ویژه در پرینترهای جوهرافشان احتمال خشک شدن کارتریج و جوهر بسیار بالاست. این مشکل بیشتر برای افرادی پیش می آید که پس از شارژ کردن کارتریج کانن، از پرینتر خود برای مدت طولانی استفاده نمی کنند. کارتریج های جوهرافشان به گونه ای ساخته شده اند که اگر مدت زیادی از آنها استفاده نشود و یا در مجاورت هوا قرار بگیرند، جوهر روی محفظه آنها خشک می شود. در نتیجه عملیات چاپ انجام نمی شود و به مرور، مشکلات دیگری هم در دستگاه ایجاد می گردد. در ادامه این مقاله نحوه تعمیر کارتریج خشک شده را به شما آموزش می دهیم.

 

تعمیر کارتریج پرینتر کانن

چگونه تشخیص بدهیم که کارتریج پرینتر کانن ما خشک شده

شما باید علائم کارتریج خشک شده را بشناسید تا بتوانید آن را رفع عیب کنید. اگر برای مدت طولانی از پرینتر کانن جوهرافشان استفاده نکنید، احتمال خشک شدن کارتریج آن وجود دارد. اگر پس از مدتی، چاپگر را روشن کردید و دیدید که چیزی چاپ نمی کند، به احتمال زیاد، کارتریج آن خشک شده است. افت کیفیت چاپ و خطوط افقی سفید رنگی روی برگه چاپ شده هم از علایم نشان دهنده خشک شدن کارتریج هستند. همچنین اگر کارتریج جوهرافشان پرینتر کانن برای مدت طولانی در معرض هوا یا مجاورت وسایل حرارتی قرار داشته باشد، جوهر آن خشک می شود.

 

 

شارژ کارتریج لیزری کانن

کارتریج‌های لیزری دارای دو بخش تونر و درام هستند. در بعضی از پرینترها این دو بخش در یک کارتریج جای می‌گیرند و در بعضی دیگر هم به صورت دو کارتریج مجزا از هم هستند. تونرها در پرینترهای لیزری در ۴ رنگ قرمز، مشکی، آبی و زرد موجود هستند. در صورت رنگی بودن پرینتر کانن، دستگاه شامل هر ۴ رنگ و در صورت سیاه و سفید بودن، دستگاه تنها شامل رنگ مشکی  است.

شارژ کارتریج لیزری کانن

نحوه شارژ کارتریج پرینتر کانن

برای شارژ تونر کارتریج پرینتر کانن، ابتدا دستگاه را خاموش کرده و پوشش کناری آن برداشته می شود. سپس باید درام از بخش سفید آن نگه داشته شده و بیرون بیاید. در مرحله بعدی، چرخنده PCR و میله PCR هم جدا می شوند. پس از جا کردن بخش مربوط به ضایعات و جوهر، دو بخش اصلی کارتریج بیرون می آیند. وایپر بلید هم در مرحله بعدی جدا شده و کارتریج کاملا تخلیه می گردد. پس از تزریق تونر یا جوهر به داخل کارتریج، تمام بخش های باز شده مجددا بسته می شوند . پس از بستن قطعات و درپوش ها، بهتر است یک یا چند برگه با پرینتر canon چاپ کنید تا مطمئن شوید که کارتریج به درستی شارژ شده است.

 

تفاوت های کارتریج لیزری و جوهر افشان کانن

کارتریج جوهر افشان کانن: کارتریج های جوهرافشان کانن، از جوهری که به شکل مایع است برای تأمین رنگ پرینترکانن  استفاده می کنند. کارتریج های جوهر افشان  همانگونه که از عنوان آنها پیداست برای پرینتر های جوهر افشان استفاده می شود. کارتریج پرینترهای جوهرافشان کانن در رنگ های مشکی، آبی، قرمز و زرد وجود دارد. در سری قدیم چاپگرهای جوهر افشان، کارتریج‌ها سه رنگ اصلی به یکدیگر متصل بودند و در صورت تمام شدن یکی از رنگ‌ها ما مجبور به تعویض همه رنگ ها بودیم. ولی در چاپگرهای امروزی، محل قرار گیری هر کارتریج از کارتریج کانن دیگر جدا شده است.

کارتریج لیزری کانن: کارتریج های لیزری همانگونه که از نام آنها مشخص است برای پرینترهای لیزری مورد استفاده قرار می گیرد. این کارتریج ها برای تأمین رنگ پرینتر کانن از پودر مخصوصی به نام تونر استفاده می کند. کارتریج لیزری در پرینتر کانن های سیاه و سفید، به صورت تک رنگ (مشکی) یا مونوکروم وجود دارد. این کارتریج همانگونه که اشاره شد برای پرینترهای مونوکروم یا سیاه و سفید استفاده می شود. برای پرینترهای لیزری رنگی معمولا ۴ عدد کارتریج لیزری وجود دارد که از تونرهای رنگی مشکی، آبی، قرمز و زرد استفاده می کند.

 

هد پرینتر کانن

هد پرینتر بخش مهمی از پرینتر از جمله پرینترهای کانن است. این بخش از چاپگر با درزها و شیارهای خاصی طراحی می شود که پروسه ی انتقال جوهر بر روی کاغذ را انجام می دهد. در واقع اگر درب پنل جلویی پرینتر را باز کنید، هد همان سینی کوچکی می باشد که کارتریج های چاپگر را در برگرفته است.

هد پرینتر کانن

نشانه ایراد هد پرینتر کانن چیست؟

از آنجا که وظیفه ی هد پرینتر کانن و یا سایر برندهای موجود در بازار به اسپری جوهر بر روی کاغذ ختم می شود، خرابی هد با افت کیفیت چاپ پرینتر کانن همراه است. چاپ خطوط زائد و لکه های جوهر اضافی بر روی کاغذهای خروجی از چاپگر، نشانه ی خرابی هد پرینتر کانن است. به وضعیت برگه های چاپ شده دقت کنید تا متوجه خرابی شوید. علاوه بر خطوط و لکه های اضافی، چاپ ناقص کلمات نیز می تواند دلیلی برای از کار افتادگی هد باشد.

 

تعمیر هد پرینتر کانن

منظور از تعمیر هد پرینتر کانن، همان تمیز کردن اصولی و استاندارد درزها و سوراخ های مسدود شده ی هد است. برای این کار با احتیاط فراوان کارتریج های درون هد را خارج کرده و هد را از چاپگر بیرون بکشید. سپس آن را در محلول آب و الکل قرار دهید. پس از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه احتمالا شاهد باز شدن درزهای هد خواهید بود. هد پرینتر را روی دستمال حوله ای بگذارید و اجازه دهید در دمای محیط خشک شود. در آخر با دقت هد و کارتریج ها را به درون پرینتر انتقال دهید.

تعمیر هد پرینتر کانن

اگر هد پرینتر کانن قابلیت جداسازی از داخل چاپگر را ندارد، باید پروسه ی تعمیر هد را پس از باز کردن قفل وضعیت هد آغاز کنید. در واقع زمانی که پرینتر خاموش است، هد سفت شده و در یک جا قرار می گیرد. برای باز کردن قفل آن چاپگر را روشن کرده و به محض حرکت هد، سیم برق دستگاه را از پریز بکشید. بدین شکل هد قابل حرکت می شود. حال  با استفاده از یک دستمال مرطوب به آرامی هد را تمیز کنید. در صورتی که احساس می کنید از عهده ی این دسته از تمیزکاری های پرینتر کانن برنخواهید آمد، دستکاری ناشیانه ی چاپگر را کنسل کرده و از سرویس های نمایندگی رسمی پرینتر کانن استفاده کنید.

 

چه زمان باید هد تعویض شود

هد پرینتر کانن ساختار حساسی دارد که در اثر تغییر هوای اتاق و گرم و سرد شدن دمای محیط از عملکرد اصلی خود دور می شود. اگر درزهای هد به گونه ای مسدود شده باشند که نتوان آن را تمیز کرد، زمان تعویض هد فرا رسیده است. البته در اغلب اوقات یک پاکسازی اصولی و استاندارد کارساز بوده و هد پرینتر کانن را تعمیر می کند.

 

ریست پرینتر کانن

ریست پرینتر کانن اشاره به پاک کردن تنظیمات و تغییراتی دارد که توسط کاربر روی دستگاه اعمال میشود است. ریست کردن، در واقع بازگرداندن تنظیمات پرینتر کانن به تنظیمات اولیه کارخانه می باشد. معمولاً زمانی به ریست کردن پرینتر کانن اقدام می شود که بر اثر تنظیمات اشتباه یا عوامل دیگری، فرآیند چاپ مختل شده و خطاهای مکرری در سیستم نمایش داده شود. گاهی ریست کردن یک راه میانبر و سریع برای رفع مشکلات و ارورهای پرینتر کانن می باشد. تنظیمات پیش فرضی که در کارخانه روی پرینتر تعریف می شوند، تنظیمات متدوال بوده که پرینت دستگاه را به شکل طبیعی انجام می دهد.

کاربر می تواند این تنظیمات را شخصی کرده و برخی از گزینه ها را با نظر خود تغیر بدهد. گاهی به دلیل عدم آشنایی با پرینتر کانن و تنظیمات آن، فرآیند چاپ متوقف شده و یا چاپ اسناد به طرز قابل قبولی انجام نمی شود. در این صورت اگر قادر به تغییر تنظیمات نیستید می توانید با ریست کردن دستگاه، تنظیمات را به حالت اول بازگردانید. البته توجه داشته باشید در خصوص بعضی از پرینترها، ریست پرینتر به معنی صفر کردن کنتور شمارنده یا کنتور ضایعات جوهر پرینتر نیز به کار می رود.

 

ریست فکتوری پرینتر کانن

در ریست پرینتر  می توان از ریست فکتوری، مستر ریست پرینتر و ریست کنتور پرینتر کانن سخن گفت. این نوع ریست ها در تعمیر پرینتر کانن نیز مورد توجه قرار می گیرند و ممکن است در فرآیند تعمیر و تنظیم دستگاه از آنها استفاده شود. فکتوری ریست معمولا در تنظیمات کاربری پرینترها مانند زبان نمایشگر پرینتر کانن، تنظیمات سایز کاغذ و مواردی از این قبیل به کار می رود. مستر ریست، خطاهای ساده ی نرم افزاری را برطرف می کند. ریست کنتور نیز که در معدود پرینترهای کانن مورد استفاده قرار می گیرد پس از تعویض قطعات یا مواد مصرفی پرینترها اعمال می شود.

 

ریست چاپگر کانن های دارای صفحه نمایش

ریست پرینتر کانن دارای صفحه نمایش

۱- وارد منوی Settings در پرینتر شوید.

۲- گزینه Printer Services را انتخاب کنید.

۳- با انتخاب گزینه Reset to Default Factory پیغامی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. در این پیغام به شما گفته می شود که با انجام این دستور تمامی تنظیمات به حالت کارخانه برمی گردد. با زدن دکمه OK فرآیند ریست کردن دستگاه آغاز می شود.

 

ریست چاپگر کانن های بدون صفحه نمایش

ریست پرینتر کانن

۱- پرینتر را خاموش کرده و از برق بکشید. بهتر است ۳۰ ثانیه دستگاه را در این حالت بگذارید.

۲-  مجدداً پرینتر را به برق متصل کرده و روشن کنید.

۳- در هنگام روشن شدن پرینتر انگشت خود را حدود ۲۰ ثانیه روی دکمه OK یا Resume نگه ‌دارید تا چراغ های پرینتر شروع به چشمک زدن کنند.

۴- با این کار، پرینتر کانن شروع به ریست کردن تنظیمات می کند. در این هنگام ممکن است پرینتر چند بار خاموش و روشن شود.

۵- پس از اتمام کار، اجازه دهید تا پرینتر بصورت کامل بالا آمده و آماده استفاده شود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه فروشگاهتماسارتباط با ما