تعمیر انواع پرینتر

تعمیر انواع پرینتر اچ پی اپسون کانن برادر


تعمیر انواع پرینتر

مشکلات رایج پرینتر اپسون

قبل از پرداختن به رایج ترین مشکلات پرینتراپسون و بررسی روش های موجود برای رفع این مشکلات بهتر است موارد درج شده در این بخش را چک کنید. توجه به این موارد به شما اطمینان می دهد که مشکل پیش آمده جدی است و خرابی پرینتر پیش پا افتاده و ساده نیست. توجه داشته باشید که این موارد می تواند در مورد همه پرینترها صدق کند. نخست اینکه بررسی کنید که آیا پرینتر روشن است یا خیر. سپس از این موضوع مطلع شوید که پرینتر کاغذ دارد یا خیر. سپس به چک کردن کابل ها و اتصالات بی سیم ان بپردازید. در صورت بدون نقص بودن موارد فوق پرینتر اپسون شما دچار نقص جدی شده پس با نمایندگی تعمیر پرینتر اپسون تماس بگیرید.

نمایندگس پرینتر اپسون

 

خدمات تعمیر پرینتر اپسون

خدمات تعمیر پرینتر epson اقداماتی را شامل میشود که برای رفع مشکلات و ایرادهای این دستگاه انجام می دهند. به صورت کلی، عیب یابی، شناسایی قطعات آسیب دیده، تعمیر و تعویض این قطعات، جزئ  از اصلی ترین سرویس های تعمیرات چاپگر به شمار می روند.اقداماتی مثل تعمیر هیتر، تعمیر و تعویض فیوزینگ، تمیز کردن درام، تعویض درام، تعمیر مشکلات کارتریج، شارژ کارتریج، تعویض دولوپر، تعمیر کاغذکش، تعمیرات مین برد، تعویض چیپست کارتریج، تعویض اتصالات معیوب، تعویض خازن ها، رفع ارورهای پرینتر، تعمیر دینام، تعمیر و تعویض یونیت لیزر، تعمیر سنسورها، تعمیرات اپتیک و دیگر خدمات تخصصی تعمیرات چاپگر اپسون به شمار می روند.

نمایندگی پرینتر اپسون

شارژ کارتریج پرینتر اپسون

از اقدامات بسیار مهم در روند تعمیر پرینتر اپسون، شارژ کارتریج پرینتر اپسون است. در نظر داشته باشید که فرایند چاپ در پرینترها وابسته به مواد مصرفی همچون تونر و جوهر است. اگر این مواد به اندازه کافی در دستگاه وجود نداشته باشند، برگه چاپ شده کیفیت لازم را ندارد و برگه چاپ شده دارای کیفیت لازم نخواهد بود.از طرفی کاهش میزان جوهر و تونر ممکن است بخش های مختلف دستگاه را نیز در معرض خطربیاندازد پس ضروری است که کارتریج در دوره های زمانی مشخصی شارژ شود. شارژ کارتریج پرینتر epson در مدل های لیزری و جوهرافشان متفاوت است پس اگر در این زمینه تجربه ندارید، بهتر است برای این منظور از کارشناسان و تعمیرکاران دوره دیده کمک بگیرید.

 

نمایتدگی پرینتر اپسون

 

تعمیر مین برد پرینتر اپسون

مین برد چیست؟

مین برد پرینتر اپسون از قطعات مهم پرینتر است زیرا این قطعه سایر قطعات را به یکدیگر وصل می کند و در نهایت پردازش اطلاعات را انجام می دهد. مین برد پس از صدور فرمان چاپ تصمیم می گیرد که دستور صادر شده چگونه اجرا شود و نحوه خروج اطلاعات چگونه باشد.

 

نمایندگی پرینتر اپسون

سوختگی مین برد چند عامل اساسی دارد :

۱٫سوختگی مین برد در اثر نوسانات جریان برق

نوسانات برق؛ این عامل مهمترین و اصلی ترین دلیل خرابی مین برد پرینتر epson است. با توجه به اینکه جریان برق همواره در نوسان است و بالا و پایین می شود، باید با استفاده از محافظ های مطمئن، این جریان را کنترل کنید تا بار اضافی و فشار ناگهانی به دستگاه وارد نشود. این مورد همیشه جزء اولین دلایل خرابی مین برد یک پرینتر اپسون است.

۲٫خرابی درگاه های خروجی و ورودی

طبیعی است که بعد از مدت ها استفاده از پرینترepson، درگاه های خروجی و ورودی آن مستهلک و فرسوده شوند تا جایی که دیگر ارتباطی برقرار نکنند. این مشکل معمولا خیلی شدید و جدی نیست و خیلی راحت با تعویض این درگاه ها مشکل حل می شود.

۳٫خرابی در اثر نوسانات شدید ولتاژ برق

نوسانات شدید ولتاژبرق در حقیقت همان بالا و پایین شدن فشار برق است. با توجه به اینکه معمولا در ساختمان ها، جریان برق از مبدا (تابلو برق) کنترل نمی شود و محافظی در آن قسمت کار گذاشته نمی شود، لازم و ضروری است که کاربران از یک محافظ سالم و با کیفیت در پریز برقی که می خواهند پرینتر اپسون را به آن وصل کنند،قرار دهند. در این صورت با کوچکترین تغییر در نوسانات ولتاژ و برق، محافظ، جریان برق را قطع می کند و تا زمانی که مطمئن نشود جریان موجود برای دستگاه امن و ایمن است، آن را وصل نخواهد کرد.

 

تعمیرکاغذ کش پرینتر اپسون

کاغذکش از قطعات سخت افزاری هر پرینتری است. خرابی این قطعه منجر به عدم عملکرد دستگاه می شود. کاغذکش کاغذ را به داخل می کشد و پردازش هایی روی آن انجام می دهد و سپس از دستگاه خارج می کند؛ سه نوع کاغذ کش در انواع پرینتر ها وجود دارد؛ کاغذ کش ورودی که کاغذ را به داخل پرینتر میکشد ، کاغذ کش داخلی که در مسیر چاپ کاغذ را هدایت میکند و کاغذ کش خروجی که پس از اتمام موارد چاپی کاغذ را به بیرون از دستگاه هدایت میکند. برای تعمیر کاغذکش پرینتر اپسون باید هر سه کاغذکش به خوبی بررسی شوند.

 

———————————————————————————————————————————————–

تعمیر پرینتر برادر

همانطور که مطلع هستید شرکت برادر یکی از شرکت های خوش نام در زمینه ساخت پرینتر برادر و دیگر ماشین های اداری است. پرینترهای این شرکت در انواع مدل های مختلف به بازار و کاربران عرضه شده و خریداران قابل توجهی دارد. با این حال تولیدات این شرکت نیز گاهی نیازمند تعمیر و سرویس‌های دوره‌ای خواهند شد.

به طور کلی چاپگرها از قطعات الکترونیکی و مکانیکی تشکیل میشوند که به دلیل کاربرد بالایی که دارند معمولاً هر از چند گاهی نیاز به سرویس و تعمیر خواهند داشت.البته لازم به ذکر است که بعضی از قطعات این دستگاه مصرفی بوده و خواه و ناخواه پس از مدتی باید تعویض شوند. اگرچه تعمیر و سرویس پرینتر Brother در برخی مواقع غیرقابل اجتناب است اما سرویس دستگاه در یک مرکز معتبر و قابل اطمینان، می تواند به افزایش عمر دستگاه کمک بسزایی کند. تعمیر مین برد، تعمیر کاغذکش، تعمیر فیوزینگ، تعمیر لیزر و سایر تعمیرات مورد نیاز پرینتر اگر در یک مرکز تخصصی انجام شود،باعث افزایش عمر پرینتر برادر شما خواهد شد.

 

نمایندگی پرینتر برادر

تعمیر درام پرینتر برادر

 

درام همان لوله استوانه ای فلزی است که با چرخش روی کاغذ، تصویر یا متن مورد نظر را روی آن انتقال می دهد. از این رو درام نقش مهمی در چاپ و کیفیت چاپ دارد.

 

نمایندگی تعمیر پرینتر برادر

بدیهی است در صورت خرابی درام، خراشیدگی یا وجود خط و خش، استهلاک و یا فرسودگی درام، کیفیت پرینت افت کرده و در برخی مواقع فرآیند پرینت به درستی انجام نمی شود. خرابی درام معمولاً با نشانه هایی از جمله ایجاد خطوط و یا نقاطی غیرعادی روی کاغذ چاپ شده و یا سر و صدای زیاد پرینتر همراه است. در این شرایط باید درام بررسی و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض شود. البته بخاطر داشته باشید که درام یک قطعه مصرفی است و پس از هر سه بار شارژ کارتریج بهتر است که تعویض شود تا پرینتر برادر شما از نظر طول عمر و کیفیت چاپ دچار مشکل نشود.

تعمیر مین برد پرینتر برادر

مین برد قطعه ای مهم در پرینتر برادر محسوب می شود. کاربرد این قطعه همانند مادر برد در لپ تاپ یا کامپیوتر و مین برد در سایر لوازم الکترونیکی است و دستورات لازم را به بخش های مختلف دستگاه منتقل می کند. به عبارت دیگر، مین برد مشخص می کند هر قسمت چه کاری را باید انجام دهد. از طریق مین برد، تمامی قطعات جریان الکتریکی خود را دریافت می کنند.بنابراین خرابی این قطعه در پرینتر برادر به این معنی است که پرینتر عملا از کار خواهد افتاد.

نمایندگی تعمیر پرینتر برادر

چنانچه مین برد دستگاه خراب شود، ممکن است دستگاه روشن نشده و یا در بهترین حالت، دستگاه روشن می شود اما هیچ عملکردی از خود نشان نمی دهد. در این صورت باید برای تعمیر پرینتر برادر اقدام کنید. تعمیر مین برد یکی از تخصصی ترین خدمات ارائه شده در نمایندگی تعمیر پرینتر برادر در تهران است.

 

 تعمیر یونیت لیزر پرینتر برادر

یوینت لیزر یکی از اصلی ترین قطعات پرینتر برادر می باشد که تأثیر بسزایی در کیفیت چاپ دارد. خرابی این قطعه، تأثیر بالای بر عملکرد سایر قطعات داشته و کیفیت چاپ را تحت تأثیر قرار می دهد. یونیت لیزر از قطعات برد لیزر، لیزر، برد موتور گرداننده و آینه کوچک عدسی تشکیل شده است. وجود اشکال در هرکدام از این قطعات، عملکرد کلی یونیت لیزر را با مشکل مواجه می کند. با توجه به نوع اشکال و نحوه بروز ان مشکل در نمایندگی تعمیر پرینتر برادر کارشناسان اقدام به تعمیر یا تعویض یونیت لیزر پرینتر برادر می کنند.

 

نمایندگی تعمیر پرینتر برادر

گیر کردن کاغذ در پرینتر برادر

چنانچه یک کاغذ در هر قسمت از پرینتر برادر شما مچاله شود و گیر کند پرینتر شما از کارکردن باز خواهد ایستاد. مچاله شدن کاغذ می تواند دلایل متعددی داشته باشد، مثل: آسیب دیدگی غلطتک های کاغذکش ، مرطوب یا کثیف بودن کاغذ ،بارگزاری اشتباه کاغذ در پرینتر و همچنین گیر کردن کاغذ در پرینتر برادر میتواند به دلایل دیگری نیز وابسته باشد مانند این مسئله که محفظه کاغذ با بیش از یک نوع کاغذ بارگذاری شده باشد و یا یک شی مانع مسیر کاغذ باشد و در آخر کاغذ در هنگام چاپ به محفظه کاغذ اضافه شده باشد.

نمایندگی تعمیر پرینتر برادر

 

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال راه حل مربوط به مشکل پرینتر برادر خود در مورد چگونگی رسیدگی به مچاله شدن کاغذ در ان باشید. اما در حالت کلی شما باید پرینتر برادر خود را باز کنید، کارتریج را بیرون بیاورید و کاغذ را به آرامی بکشید. گاهی اوقات تکه ی کوچکی از کاغذ درون پرینتر گیر کرده است که در این صورت با یک پنس بلند  می توان آن را بیرون بکشید. اگر مشکل حل نشد با یک متخصص تعمیر پرینتر برادر تماس بگیرید. شما می توانید با نمایندگی تخصصی تعمیر پرینتر برادر تماس بگیرید تا در کوتاه ترین زمان مشکل شما برطرف کنند.

 

———————————————————————————————————————————————-

 تعمیرات پرینتر اچ پی در تهران

در نمایندگی تعمیرات پرینتر HP ، خدمات عیب یابی و تعمیر انواع مدل های پرینتر اچ پی انجام می شود. ارتقاء سطح کیفی خدمات، همواره دغدغه ی اصلی نمایندگی است؛ به همین دلیل تجهیز این واحدها به مدرن ترین ابزار تعمیرات، امکان انجام تعمیرات به شکل تخصصی و با کیفیت را برای تکنسین ها فراهم کرده است.

نمایندگی پرینتر اچ پی

واحد های تخصصی تعمیرات پرینتر HP در تهران با داشتن تعمیرگاه مجهز ، خدمات قابل توجهی را در زمینه گارانتی و تعمیرات انواع محصولات اچ پی ،  شامل تعمیرات پرینتر ، اسکنر ، دستگاه کپی hp و انواع دستگاه های چند کاره به کاربران گرامی ارائه می دهد. تعمیرات هریک از محصولات اچ پی در واحدی مجزا به مشتریان ارائه می گردد و برای تعمیر پرینتر از متخصصان کار بلد برای تعمیر استفاده میشود.

تعمیر کارتریج پرینتر اچ پی

کارتریج چیست؟

به زبان ساده کارتریج منبع جوهر یا تونر در پرینتر hp است. همانطور که می‌دانید پرینترها یا از نوع جوهرافشان هستند که با تونر یا جوهر روی برگه تصویر یا نوشته را چاپ میکنند. پرینترهای جوهرافشان برای اینکه بتوانند تصاویر و اسناد مختلف را چاپ کنند به جوهر نیاز دارند که جوهر آن‌ها در قطعه‌ای به نام کارتریج نگهداری می‌شود. اما در مقابل پرینترهای لیزری برای چاپ اسناد و تصاویر به جای جوهر از پودری به نام تونر استفاده می‌کنند. پودر تونر نیز در محفظه کارتریج در پرینترهای لیزری نگهداری می‌شود.

تعمیر کارتریج پرینتر اچ پی

چرا جوهر کارتریج پرینتر اچ پی خشک می‌شود؟

مطمئناً این سوال از ذهن شما نیز عبور کرده که چه چیزی باعث می‌شود جوهر کارتریج پرینتر hp خشک شود؟ همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم استفاده نکردن از پرینتر اچ پی جوهرافشان در مدت زمان طولانی موجب می‌شود که جوهر موجود در کارتریج این دستگاه خشک شود. البته این تمام ماجرا نیست چراکه عوامل دیگری هم هستند که موجب خشک شدن جوهر کارتریج می‌شوند. یکی از این عوامل رسیدن تاریخ انقضاء کارتریج است. خیلی از کاربران پرینتر اچ پی نمی‌دانند که مخزن کارتریج تاریخ انقضاء دارد و زمانی که به بازه زمانی مشخصی برسد، خاصیت خود را از دست می‌دهد.

وارد شدن هوا به داخل کارتریج و قرار دادن پرینتر hp جوهرافشان در کنار وسایل گرمایشی یا زیر آفتاب نیز از دیگر عواملی هستند که موجب خشک شدن جوهر کارتریج این دستگاه می‌شوند. درواقع اگر شارژ کارتریج پرینتر اچ پی به درستی انجام نشود، هوا وارد کارتریج این دستگاه شده و جوهر آن خشک می‌شود.با این وجود بهتر است شارژ کارتریج پرینتر اچ پی را به متخصصان نمایندگی پرینتر اچ پی بسپارید تا با چنین مشکلی مواجه نشوید. علاوه‌بر این سعی کنید حداقل هفته‌ای یک بار با پرینتر خود، اسنادی را چاپ کنید و این دستگاه را در معرض وسایل گرمایشی و تابش نور مستقیم آفتاب قرار ندهید تا جوهر آن سفت و خشک نشود.

 

جوهر کارتریج پرینتر اچ پی

هد پرینتر اچ پی

نقش و کاربرد هد در پرینتر چیست؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی علائمی که نشان می دهند زمان تعویض هد پرینتر اچ پی رسیده است یا نه .برویم لازم است شما را با نقش و کاربرد هد در پرینتر hp آشنا کنیم. درواقع همه پرینتر های جوهر افشانی که در بازار موجود می باشند، دارای قطعه مشترکی به نام هد هستند. نقش هد در پرینتر های جوهر افشان منتقل کردن جوهر بر روی انواع کاغذ است؛ چراکه هد پرینتر دارای اتاقکی است که این اتاقک محل ذخیره‌سازی جوهر است و همینطور دارای نازل های کوچکی است که جوهر را بر روی کاغذ اسپری می کنند.قبل از اینکه پای تکنولوژی هد به پرینتر های جوهر افشان باز شود، پروسه چاپ از طریق پرس و فشار انجام می‎ شد و در نتیجه بخشی از پرینتر در تماس مستقیم با کاغذ قرار می‎گرفت.از آن جایی که این فرآیند اغلب موجب خراب شدن پروسه چاپ می شد، هد های چاپی مدرن به وجود آمدند که در تماس مستقیم با مواد چاپی قرار نمی‎ گیرند و همین مسئله موجب کاهش خرابی پروسه چاپ می شود و درنتیجه کاهش هزینه های پرینتر می شود.

 

هد پرینتر اچ پی

هد پرینتر دارای دو نوع اصلی می باشد که شامل: هد حرارتی پرینتر اچ پی های جوهر افشان و هد پیزو پرینتر جوهر افشان می باشند. تفاوت هر یک از انواع هد های پرینتر در روش اسپری کردن جوهر بر روی کاغذ است. این مسئله بدین معناست که نازل ها هر یک از انواع هد های پرینتر ساختار متفاوتی دارند؛ چراکه این نازل ها هد های پرینتر هستند که وظیفه اسپری کردن جوهر بر روی کاغذ را برعهده دارند.

هد حرارتی پرینتر های جوهر افشان

همانطور که از نام این مدل از هد های پرینتر hp جوهر افشان پیداست، هد حرارتی پرینتر hp های جوهر افشان برای ایجاد فشار و فشردن جوهر بر روی کاغذ، از حرارت استفاده می‎‌کنند؛ به گونه ای که هد حرارتی با استفاده از حرارت، جوهر را به جوش می آورد و موجب می شود حباب هایی از بخار جوهر ایجاد شوند. سپس این حباب ها در طول فرآیند چاپ منفجر می شوند و نیروی لازم را به نازل هد وارد می کنند. بعد از اینکه جوهر از هد خارج شد، محفظه به سرعت سرد شده و این فرآیند از اول اجرا می شود. ویژگی مثبت هد حرارتی پرینتر اچ پی این است که درصورت بروز مشکلی برای آن، امکان تعویض آن به راحتی وجود دارد و نیازی به تعویض هد پرینتر اچ پی توسط تکنسین های متخصص نیست و خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید.

هد پیزو پرینتر های جوهر افشان

هد پیزو پرینتر های جوهر افشان اچ پی بر خلاف هد حرارتی پرینترهای hp جوهر افشان برای خارج کردن جوهر از گرما استفاده نمی کند بلکه از لایه ای که در معرض بار الکتریکی قرار می گیرد، استفاده می کند. هد پرینتر های جوهرافشان پیزو، در هر دو فرمت کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‎گیرند. یک هد معمولی پیزو دارای ۷۲۰ نازل برای هر رنگ است که این مسئله سرعت چاپ در پرینتر های جوهر افشان را افزایش می دهد. یکی از مهم ترین مزیت های هد های پیزو این است که با طیف گسترده ای از جوهرها سازگار می باشند؛ چراکه هد های پیزو همانطور که اشاره کردیم از گرما استفاده نمی‌کنند.

 

زمان تعویض هد پرینتر اچ پی چه موقعی است؟

پاسخ دقیق این سوال به عیب یابی هد پرینتراچ پی بستگی دارد اما با بروز یکسری علائم مانند آماده نشدن دستگاه برای چاپ یا بهتر است بگوییم قرار نگرفتن پرینتر در حالت Ready، عدم شناسایی کارتریج، قفل شدن حامل هنگام چاپ و روشن شدن همزمان دو چراغ جوهر و کاغذ و … می توان گفت که هد پرینتر اچ پی سوخته است و جز تعویض آن راه دیگری وجود ندارد. با این وجود در صورت بروز هر یک از این مشکلات در پرینتر اچ پی می توانید، عیب یابی و تعویض هد پرینتر اچ پی را به نمایندگی تعمیرات پرینتر اچ پی در تهران بسپارید.

 

شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

 

دلیل افت کیفیت چاپ در پرینتر اچ پی چیست؟ علت سفید چاپ کردن پرینتر اچ پی چیست؟ یکی از مسائلی که موجب بروز چنین مشکلاتی در پرینتر اچ پی می‌شود، اتمام تونر یا جوهر کارتریج است. بنابراین درصورت مشاهده هر یک از این مشکلات در پرینتر خود باید بدانید که وقت شارژ کارتریج آن رسیده است. البته پرینترهای مدل جدید اچ پی که دارای نمایشگر هستند و انها ارورهایی را هنگام اتمام تونر کارتریج به کاربر نمایش می‌دهند که کاربر با توجه به آن‌ ارور ها می‌تواند متوجه شود که تونر یا جوهر کارتریج پرینترش به اتمام رسیده است و نیاز به شارژ دارد.

 

 

شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

تشخیص بهترین زمان برای شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

تشخیص بهترین زمان برای شارژ کارتریج پرینتر اچ پی خیلی هم کار مشکلی نیست.تمامی پرینترهای مدرن hp یک نمایشگر دارند که درصورت اتمام تونر یا پودر کارتریج آن‌ها، پیغامی مبنی بر اتمام جوهر یا تونر کارتریج بر روی نمایشگر آن‌ها نمایش داده میشود. پرینترهایی هم که قدیمی هستند و نمایشگر ندارند با بروز علائمی مانند چاپ کم رنگ صفحات و کاهش کیفیت چاپ به کاربر نشان می‌دهند که پرینتر به شارژ کارتریج نیاز دارد.اگر شما هم از پرینتر اچ پی در خانه یا محل کار خود استفاده میکند و میخواهید از زمان شارژ و نحوه شارژ یا محل های انجام خدمات کارتریج یا شارژ مطلع شوید با ما از قسمت ارتباط با ما سایت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

نکات مهم در شارژ کارتریج پرینتر اچ پی

یک عامل مهم در شارژ خوب، توجه به شیوه صحیح باز و بسته کردن کارتریج و داشتن تجهیزات لازم جهت انجام این کار است.  بدیهی است نبود دانش و تخصص کافی در این زمینه و استفاده از ابزارهای عمومی (مثل انبردست، پیچ‎گوشتی و چکش) به جای ابزارهای تخصصی و احیاناً ضربه زدن بیهوده به بخش های مختلف کارتریج ، باعث خرابی کارتریج می‎شود. در این میان کارتریج پرینترهای لیزری رنگی اچ پی بسیار ظریف تر و حساس تر است و نیازمند توجه و دقت بالایی است.

توجه داشته باشید که روش شارژ کارتریج یک کار سلیقه ای نیست بلکه یک کار علمی است و باید با درنظر داشتن تمامی پارامترها و شرایط لازم انجام گیرد. شما کاربران گرامی با حضور در مرکز تعمیرات پرینتر اچ پی سرویس های مرتبط با بهسازی این دستگاه را دریافت نمایید. نوعِ عملیات شارژ کارتریج پرینتر اچ پی در این مرکز بسته به نوع دستگاه متفاوت است و بر اساس استانداردهای ذکر شده از سوی شرکت سازنده انجام می پذیرد.

———————————————————————————————————————————————–

 

تعمیر پرینتر کانن

اگر شما نیز از کاربران پرینتر کانن هستید و در حال حاضر دستگاه شما به هر دلیل دچار نقص و اختلال در عملکرد گشته می‌توانید با حضور در مرکز تعمیر پرینتر کانن از خدمات ارائه شده توسط کارشناسان فنی این مجموعه بهره‌مند گردید. تمامی اقدامات تعمیر در این مرکز تعمیر پرینتر کانن، بر اساس استانداردهای جهانی و اصول علمی اعلام شده از سوی کمپانی کانن انجام میشود. در مرکز نمایندگی تعمیر پرینتر کانن، تمامی سرویس های اعمال شده بر روی پرینترهای معیوب، صرفاً پس از عیب یابی صحیح دستگاه و شناسایی علت اشکالات پیش آمده صورت می گیرد و قبل عیب یابی درست دستگاه شما کارشناسان ما  در نمایندگی پرینتر کانن دست به تعمیر نمیبرند تا مبدا هزینه اضافی برای کاربران عزیز در نظر گرفته شود.

نمایندگی پرینتر کانناین امر سبب پیشگیری از دستکاری های نابجا و اِعمال تعمیرات غیرتخصصی است. بعلاوه کارشناسان تعمیر پرینتر canon در نمایندگی پرینتر کانن با دارا بودن برترین و بزرگترین آرشیو محصولات اورجینال و تسلط کامل به عملکرد تمامی قطعات سخت افزاری و نرم افزاری این محصول، توانایی آن را دارند تا هریک از پرینترهای معیوب را به همان شکل اولیه تعمیر و بازسازی نمایند.

هد پرینتر کانن

هد پرینتر بخش مهمی از پرینتر از جمله پرینترهای کانن است. این بخش از چاپگر با درزها و شیارهای خاصی طراحی می شود که پروسه ی انتقال جوهر بر روی کاغذ را انجام می دهد. در واقع اگر درب پنل جلویی پرینتر را باز کنید، هد همان سینی کوچکی می باشد که کارتریج های چاپگر را در برگرفته است.

هد پرینتر کانن

نشانه ایراد هد پرینتر کانن چیست؟

از آنجا که وظیفه ی هد پرینتر کانن و یا سایر برندهای موجود در بازار به اسپری جوهر بر روی کاغذ ختم می شود، خرابی هد با افت کیفیت چاپ پرینتر کانن همراه است. چاپ خطوط زائد و لکه های جوهر اضافی بر روی کاغذهای خروجی از چاپگر، نشانه ی خرابی هد پرینتر کانن است. به وضعیت برگه های چاپ شده دقت کنید تا متوجه خرابی شوید. علاوه بر خطوط و لکه های اضافی، چاپ ناقص کلمات نیز می تواند دلیلی برای از کار افتادگی هد باشد.

 

تعمیر هد پرینتر کانن

منظور از تعمیر هد پرینتر کانن، همان تمیز کردن اصولی و استاندارد درزها و سوراخ های مسدود شده ی هد است. برای این کار با احتیاط فراوان کارتریج های درون هد را خارج کرده و هد را از چاپگر بیرون بکشید. سپس آن را در محلول آب و الکل قرار دهید. پس از گذشت ۲ الی ۳ دقیقه احتمالا شاهد باز شدن درزهای هد خواهید بود. هد پرینتر را روی دستمال حوله ای بگذارید و اجازه دهید در دمای محیط خشک شود. در آخر با دقت هد و کارتریج ها را به درون پرینتر انتقال دهید.

تعمیر هد پرینتر کانن

اگر هد پرینتر کانن قابلیت جداسازی از داخل چاپگر را ندارد، باید پروسه ی تعمیر هد را پس از باز کردن قفل وضعیت هد آغاز کنید. در واقع زمانی که پرینتر خاموش است، هد سفت شده و در یک جا قرار می گیرد. برای باز کردن قفل آن چاپگر را روشن کرده و به محض حرکت هد، سیم برق دستگاه را از پریز بکشید. بدین شکل هد قابل حرکت می شود. حال  با استفاده از یک دستمال مرطوب به آرامی هد را تمیز کنید. در صورتی که احساس می کنید از عهده ی این دسته از تمیزکاری های پرینتر کانن برنخواهید آمد، دستکاری ناشیانه ی چاپگر را کنسل کرده و از سرویس های نمایندگی رسمی پرینتر کانن استفاده کنید.

 

چه زمان باید هد تعویض شود

هد پرینتر کانن ساختار حساسی دارد که در اثر تغییر هوای اتاق و گرم و سرد شدن دمای محیط از عملکرد اصلی خود دور می شود. اگر درزهای هد به گونه ای مسدود شده باشند که نتوان آن را تمیز کرد، زمان تعویض هد فرا رسیده است. البته در اغلب اوقات یک پاکسازی اصولی و استاندارد کارساز بوده و هد پرینتر کانن را تعمیر می کند.

 

ریست پرینتر کانن

ریست پرینتر کانن اشاره به پاک کردن تنظیمات و تغییراتی دارد که توسط کاربر روی دستگاه اعمال میشود است. در تعمیر انواع پرینتر و ریست کردن، در واقع بازگرداندن تنظیمات پرینتر کانن به تنظیمات اولیه کارخانه می باشد. معمولاً زمانی به ریست کردن پرینتر کانن اقدام می شود که بر اثر تنظیمات اشتباه یا عوامل دیگری، فرآیند چاپ مختل شده و خطاهای مکرری در سیستم نمایش داده شود. گاهی ریست کردن یک راه میانبر و سریع برای رفع مشکلات و ارورهای پرینتر کانن می باشد. تنظیمات پیش فرضی که در کارخانه روی پرینتر تعریف می شوند، تنظیمات متدوال بوده که پرینت دستگاه را به شکل طبیعی انجام می دهد.

کاربر می تواند این تنظیمات را شخصی کرده و برخی از گزینه ها را با نظر خود تغیر بدهد. گاهی به دلیل عدم آشنایی با پرینتر کانن و تنظیمات آن، فرآیند چاپ متوقف شده و یا چاپ اسناد به طرز قابل قبولی انجام نمی شود. در این صورت اگر قادر به تغییر تنظیمات نیستید می توانید با ریست کردن دستگاه، تنظیمات را به حالت اول بازگردانید. البته توجه داشته باشید در خصوص بعضی از پرینترها، ریست پرینتر به معنی صفر کردن کنتور شمارنده یا کنتور ضایعات جوهر پرینتر نیز به کار می رود.

 

ریست فکتوری پرینتر کانن

در ریست پرینتر  می توان از ریست فکتوری، مستر ریست پرینتر و ریست کنتور پرینتر کانن سخن گفت. این نوع ریست ها در تعمیر پرینتر کانن نیز مورد توجه قرار می گیرند و ممکن است در فرآیند تعمیر و تنظیم دستگاه از آنها استفاده شود. فکتوری ریست معمولا در تنظیمات کاربری پرینترها مانند زبان نمایشگر پرینتر کانن، تنظیمات سایز کاغذ و مواردی از این قبیل به کار می رود. مستر ریست، خطاهای ساده ی نرم افزاری را برطرف می کند. ریست کنتور نیز که در معدود پرینترهای کانن مورد استفاده قرار می گیرد پس از تعویض قطعات یا مواد مصرفی پرینترها اعمال می شود.

 

ریست چاپگر کانن های دارای صفحه نمایش

ریست پرینتر کانن دارای صفحه نمایش

۱- وارد منوی Settings در پرینتر شوید.

۲- گزینه Printer Services را انتخاب کنید.

۳- با انتخاب گزینه Reset to Default Factory پیغامی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. در این پیغام به شما گفته می شود که با انجام این دستور تمامی تنظیمات به حالت کارخانه برمی گردد. با زدن دکمه OK فرآیند ریست کردن دستگاه آغاز می شود.

 

ریست چاپگر کانن های بدون صفحه نمایش

ریست پرینتر کانن

۱- پرینتر را خاموش کرده و از برق بکشید. بهتر است ۳۰ ثانیه دستگاه را در این حالت بگذارید.

۲-  مجدداً پرینتر را به برق متصل کرده و روشن کنید.

۳- در هنگام روشن شدن پرینتر انگشت خود را حدود ۲۰ ثانیه روی دکمه OK یا Resume نگه ‌دارید تا چراغ های پرینتر شروع به چشمک زدن کنند.

۴- با این کار، پرینتر کانن شروع به ریست کردن تنظیمات می کند. در این هنگام ممکن است پرینتر چند بار خاموش و روشن شود.

۵- پس از اتمام کار، اجازه دهید تا پرینتر بصورت کامل بالا آمده و آماده استفاده شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه فروشگاهتماسارتباط با ما